.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رژه نیروهای مسلح در مازندران برگزار شد

 رژه نیروهای مسلح با حضور یگان‌های مختلف نظامی و بسیجی در شهرهای مختلف مازندران برگزار شد.

به گزارش شمال نویز به نقل از مهر، رژه نیروهای مسلح همزمان با اولین روز دفاع مقدس در شش شهر مازندران از جمله ساری و تنکابن برگزار شد.

فرمانده تیپ مالک اشتر صبح سه شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در تنکابن گفت: با وجود گذشت ۲۷ سال از اتمام جنگ، معاندان نظام در داخل و خارج کشور بدنبال وارونه جلوه دادن وقایع جنگ و همچنین پاشیدن غبار برویان و کتمان کردنش هستند و به همین دلیل وظیفه بازماندگان جنگ است تا راویان حقیقی این وقایع باشند و برای بسیجیان، دانشجویان و جوانان و همه آحاد ملت این وقایع را بازخوانی کنند.

سردار سید حیدر موسوی در خصوص عوامل شروع جنگ تحمیلی اظهار داشت: از دست دادن پایگاه بزرگ در ایران توسط قدرت‌های برتر دنیا، اختلافات واهی بر سر آمایش جغرافیایی شط العرب و شرایط ناپایدار کشور در اوایل انقلاب از مهم‌ترین این عوامل بود.

فرمانده تیپ مالک اشتر در ادامه سخنان خود در خصوص عوامل قبول نکردن آتش‌بس از سوی ایران پس از فتح خرمشهر علیرغم همه پیروزی‌ها گفت: مهم‌ترین عوامل عدم اطمینان از دشمن بعثی بود و با توجه به اینکه ۳۵ کشور دنیا از صدام حمایت می‌کردند و احتمال اینکه مجدداً حمله به ایران زیاد بود و عامل دیگر اینکه به ما پیشنهاد آتش‌بس داده بوده و پیشنهاد صلح نداده بودند و این راه را برایشان باز گذاشته بود و همه این عوامل باعث شد تا آتش‌بس را درآن مقطع ایران نپذیرد.

سید حیدر موسوی ادامه داد: اما در زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸، عراق به‌عنوان یک کشور متجاوز شناخته‌شده بود و کشور نیز آمادگی دفاع همه‌جانبه را در خود ایجاد کرده بود.

موسوی بیان داشت: ما در جنگ غیرت، ایستادگی و توان نظامی خود را به دنیا ثابت کردیم و اکنون وقت حفظ و مراقبت از تمامی دستاوردهایی است که در هشت سال دفاع مقدس به دست آوردیم و در این راه بصیرت افزایی، حفظ وحدت و گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری و حفظ خودباوری از ملزومات است.

فرمانده سپاه ناحیه تنکابن در مراسم صبحگاه مشترک این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این هفته یادآور دلاوری‌ها و ایثارگری‌های زنان و مردانی است که به ندای معمار کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفتند و با ایستادگی خود دشمن را وادار به عقب‌نشینی کردند.

سرهنگ مهرداد بابایی افزود: در نخستین روز آر هفته دفاع مقدس جمع شدیم تا تجدید میثاق کنیم با آرمان‌های امام راحل و گوش‌به‌فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

وی افزود: حدود ۱۰۰ عنوان برنامه در زمینه‌های مختلف در هفته دفاع مقدس در شهرستان تنکابن اجرا خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.268 seconds.